Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΦΑΚΕΛΛΟΣ ΘΡΑΚΗ

Οι κάτοικοι στα μουσουλμανικά χωριά έχουν προετοιμαστεί ψυχολογικά για την επίσκεψή του και ξαφνικά τα αγαθά συναισθήματα για τον γείτονα Χριστιανό που μένει στο απέναντι επισκιάστηκαν από την ύπουλη σκιά της επίσκεψης.
Το HELLASFORCE είχε ταξιδέψει πρόσφατα στα χωριά της Θράκης από την Κομοτηνή ως και την Ξάνθη στην Ροδόπη . Κατέγραψε εικόνες και μαρτυρίες κατοίκων που δηλώνουν ξεκάθαρα ότι όλοι στέκονται στις μύτες των ποδιών για εθνικό καυγά όσο κι αν κάποιοι προσπαθούν να το αποκρύψουν. Θα χρησιμοποιήσουμε μια φράση ενός από τους κατοίκους που ζει στην περιοχή και η οποία θεωρούμε ότι ταιριάζει απόλυτα στην κατάσταση που επικρατεί εκεί. «Οι κάτοικοι στη Θράκη ζουν μια καταθλιπτική ειρήνη».
Ιδιαίτερα ο Ίασμος είναι μια περιοχή με αλλοιώσεις εθνικές όσο κι αν δεν θέλουν κάποιοι να το παραδεχθούν .
Αρκεί η παρακάτω ομολογία Χριστιανού κατοίκου από τους λίγους που έμειναν εκεί: «Ο Ίασμος πέρασε όλους τους κραδασμούς των εποχών και των καταστάσεων αλλά ο χαρακτήρας του άλλαξε πια και από ένα χριστιανικό χωριό με τα ήθη και τα έθιμά του έγινε μια σιωπηρή πόλη που σήμερα τους Χριστιανούς ψάχνεις να τους βρεις ανάμεσα στους μουσουλμάνους. Κάποτε το χωριό είχε μόνο χριστιανούς σιγά σιγά όμως κατέβαιναν από τα βουνά οι μουσουλμάνοι έβλεπαν ότι η ζωή εδώ ήταν καλύτερη κι έτσι μετακινούνταν εδώ.
Όταν ήρθαν δεν είχαν τίποτα δικό τους . Αγόραζαν διαρκώς όμως και οι χριστιανοί πουλούσαν για να μετακινηθούν σε μεγαλύτερες πόλεις. Έτσι σιγά σιγά τα πατρικά μας σπίτια και ότι είχαμε τα πήραν οι μουσουλμάνοι. Σήμερα όπως θα δείτε όλα τα μοντέρνα και πολυτελή σπίτια είναι δικά τους παρόλο που είναι άνεργοι, λεφτά βρίσκουν για να έχουν αυτά τα σπίτια. Δεν έχω κάτι με τους μουσουλμάνους κατοίκους αλλά δεν μπορώ να πω ότι μου αρέσει και αυτό που συμβαίνει ότι ζω άνετα χωρίς ανασφάλεια. Ξέρετε ότι τα μικρά παιδιά τα οποία σίγουρα τα ακούν μέσα στο σπίτι τους , μας βρίζουν ; Μας λένε :«εσείς είστε γκιαούρηδες κι εμείς Τούρκοι ; Εγώ για ένα πράγμα προσπαθώ μαζί με τους λιγοστούς που μείναμε πίσω , να ανθίζει ο χριστιανισμός».
DSC_0058
Η Ελένη Αποστολίδου είναι η μοναδική χριστιανή υπάλληλος στον μουσουλμανικό δήμο Ιάσμου που δεν έφυγε ποτέ από την περιοχή της. «Εγώ εργάζομαι στο γραφείο του δημάρχου ο οποίος στις εκλογές σάρωσε με το ψηφοδέλτιό του και σήμερα έχουμε μουσουλμανικό δήμο. Θα ήθελα όμως σε ένα δήμο που ζουν και χριστιανοί να είχαμε και χριστιανούς στο συμβούλιο. Έχουμε μάθει να ζούμε με τους μουσουλμάνους κι εκείνοι μαζί μας. Δεν έχουμε βέβαια την ίδια ποιότητα ζωής αλλά τι να κάνουμε . Έχουν κι αυτοί τα πάντα όπως εμείς αλλά κάνουμε διαφορετικές ζωές άλλου επιπέδου.»
Αυτό άλλωστε μπορούσε κανείς να το καταλάβει από μια και μοναδική βόλτα στα χωριά . Όπου υπήρχαν χριστιανοί θα ένιωθες τη ζωή στο χωριό , γυναίκες να κάθονται κάτω από τα πλατάνια, αυλές να έχουν κόσμο που πίνει καφέ και τρώει γλυκό . Λουλούδια ανθισμένα στα παραθύρια . Όπου όμως υπήρχαν μόνο μουσουλμάνοι, οι πλατείες ,οι δρόμοι ,οι αυλές ήταν σκεπασμένα με μια νεκρική σιγή λες κι επισκεπτόσουν έρημη πόλη . Κάποια γυναίκα θα έβρισκες στο μπαλκόνι από όπου θα εξαφανιζόταν αν έβλεπε επισκέπτη.
Από τον Ίασμο για να φτάσει κανείς στο χωριό Αμαξάδες και Πελεκητή έπρεπε να περάσει όλα τα χωριά της κοιλάδας της Ροδόπης. Μια ευθεία ανάμεσα σε αγρούς την οποία όταν την διασχίζεις μετράς τα χωριά των μουσουλμάνων. Πλατείες με τζαμιά, μειονοτικά σχολεία που οι πινακίδες τους γράφουν τη φράση (μικτό σχολείο). Κάπου κάπου στην διαδρομή συναντούσες μια εκκλησία με την ελληνική σημαία σκισμένη να παλεύει με το αεράκι ,δίπλα στην σημαία της εκκλησίας της Ελλάδος .
ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΑΜΑΞΑΔΩΝ
Φτάνοντας στο τελευταίο χωριό της σειράς Αμαξάδες και Πελεκητή ο διάλογος με τους κατοίκους οξύνθηκε αμέσως όταν τους ρώτησα αν ζουν και Πομάκοι στο χωριό τους. «Δεν υπάρχει η φράση Πομάκος, μην την ξαναπείς , Δεν υπάρχουν Πομάκοι. Μόνο Τούρκοι υπάρχουν όλοι είμαστε Τούρκοι . Δεν θα βρεις πουθενά Πομάκο έλεγαν κοιτώντας ο ένας τον άλλο.
Εμείς εδώ είμαστε όλοι μουσουλμάνοι. Κατεβήκαμε από τα βουνά και φτιάξαμε τα σπίτια μας και τις ζωές μας. Αυτός είναι ο τόπος μας. Κάποτε από τη μέση του χωριού και κάτω ζούσαν οι χριστιανοί και από τη μέση και πάνω μόνο μουσουλμάνοι . Τώρα βρίσκεις δεν βρίσκεις χριστιανό.»
Τα μαγαζιά της περιοχής είχαν όλα τούρκικα γράμματα . Οι διαφημιστικές αφίσες στους στύλους της ΔΕΗ, ήταν όλες στα τούρκικα.
Τα διαφησμιστικά και οι αφίσες είναι μόνο στην τουρκική γλώσσα
Προς στιγμή μπερδεύτηκα για το που ακριβώς βρισκόμουν, στην Ελλάδα ή στην Τουρκία, ώσπου από το λήθαργό μου, με ξύπνησε ένας νεαρός εύσωμος μουσουλμάνος .Ήρθε με επιθετικές διαθέσεις να με ρωτήσει γιατί ρωτώ για τους πομάκους, ζητώντας μου επίμονα να δει τις φωτογραφίες που έχω τραβήξει, μην τυχόν και απαθανάτισα στιγμές σε σχολεία.
Δεν θα έφευγα αν δεν του έκανα το χατίρι ώσπου μέσα από ένα μουσουλμανικό σπίτι βγήκε ένας νεαρός με τον πατέρα του και του εξήγησαν ότι δεν είμαι επικίνδυνη επιβεβαιώνοντας του ότι με ήξεραν.
Ο νεαρός έφυγε κοιτώντας στραβά το δρόμο παίρνοντας μαζί του και τους υπόλοιπους μουσουλμάνους που κατέφθασαν για να τον βοηθήσουν να τα τσακωθεί με μια γυναίκα.
Κοίταξα στα μάτια τον νεαρό που βγήκε να με βοηθήσει και κάνοντάς του ένα νεύμα τον ευχαρίστησα.
Εκείνος έσκυψε στο αυτί μου και μου ψιθύρισε: «Είμαι Πομάκος»
Κάτοικος Αμαξάδων μας εξηγεί ότι οι λίγοι Χριστιανοί ζουν μόνο στην κάτω μεριά του χωριού
Σε λίγο ο νεαρός και ο πατέρας του μου εξηγούσαν πόσο επικίνδυνο είναι να αποκαλύπτουν ότι είναι Πομάκοι.
«Μας απαγόρευσαν να μιλάμε πομακικά  να λέμε ότι είμαστε Πομάκοι . Αν κάνουμε το αντίθετο δεν θα έχουμε ούτε δουλειά ούτε μαγαζί ούτε σπίτι . Στο σχολείο εγώ διδάχθηκα τουρκικά όμως με τη γιαγιά στο σπίτι μιλώ κρυφά τα πομακικά και μαθαίνω και τραγούδια πομακικά  και χορούς παρόλο που μας το απαγόρευσαν. Αν δεν φοβόμουν για την υπόλοιπη οικογένεια θα φώναζα στους δρόμους ότι είμαι Πομάκος.  Θέλω να σπουδάσω και γίνω πολιτικός . Τότε νομίζω ότι θα πάρω το αίμα μου πίσω….
Ο δρόμος για την επιστροφή ήταν πιο δύσκολος . Το ταξίδι αυτό με γέμισε οργή όχι για τους απλούς κατοίκους ούτε για την Τουρκία και την προπαγάνδα της αλλά για το επίσημο ελληνικό κράτος που επιδεικνύει για άλλη μια φορά τον ωχαδερφισμό του και την αδιαφορία του για ένα θέμα βαθιά θρησκευτικό, εθνικό, και ανθρώπινο ευνουχίζοντας συνειδήσεις , παραδίδοντας γη και ύδωρ. 
ΠΗΓΗ: HELLASFORCE 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ψάρια της Κάρλας

Η Κάρλα πριν την αποξήρανσή της, αποτελούσε ένα πολύ σημαντικό υγρότοπο, ο οποίος φιλοξενούσε μια μεγάλη ποικιλία από ανθρώπινες δραστηριότητες. Η Κάρλα με τα άφθονα ψάρια της, υπήρξε ο χώρος όπου αναπτύχθηκε ένας μοναδικός τρόπος ζωής των ανθρώπων που επί αιώνες ψάρευαν στα νερά της. Οι Καναλιώτες, κυρίως, ψαράδες αποτελούσαν μια οργανωμένη κοινωνία ψαράδων που διαιώνισαν αυτόν τον τρόπο ζωής, από πατέρα σε γιο, ως την αποξήρανση της λίμνης το 1962. Η λίμνη διέθετε τρεις ιχθυόσκαλες. Η μεγαλύτερη ονομάζονταν αποβάθρα και βρίσκονταν στην Πέτρα. Στην αποβάθρα γίνονταν η διακίνηση των ψαριών, τα οποία έφταναν ως και δεκαπέντε τόνους τη μέρα. Η δεύτερη ιχθυόσκαλα ονομάζονταν Αερανή και βρίσκονταν κοντά στον Άγιο Νικόλαο και η τρίτη, που ονομάζονταν παλαιόσκαλα, βρίσκονταν ανάμεσα στα Κανάλια και το Καλαμάκι. Στη σκάλα συγκεντρώνονταν κάθε πρωί μικροπωλητές και έμποροι απ’όλη τη Θεσσαλία για να συμμετέχουν στην πώληση των ψαριών. Τα περιζήτητα ψάρια της λίμνης πωλούνταν και στο π...

Νέος Ελληνικός κινηματογράφος "Η γλυκεία συμμορία"

«Όποιος ενώνεται με άλλον για να διαπράξει   κακούργημα (συμμορία) τιμωρείται με φυλάκιση    τουλάχιστον έξι μηνών.» (Άρθρο 187 παρ. 3 Ποινικού Κώδικα).   Βλέποντας κάποιος την ταινία «η γλυκεία συμμορία» δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει σε αυτήν στοιχεία του νέου ελληνικού κινηματογράφου (Ν.Ε.Κ). Στοιχεία που οι πρώτοι σκηνοθέτες του είδους (στοιχειώδεις γνώσεις τεχνικής, ιστορίας, αισθητικής), τα έχουν πάρει από μια ιδιωτική σχολή, αυτήν του Λυκούργου Σταυράκου. Βέβαια δεν υπερτιμάτε ο ρόλος αυτής της σχολής, μια και οι μαθητές της συνέχισαν μετά αλλού, πλην όμως ήταν μια σχετικά καλή αφετηρία για την δεκαετία του 70. Το ευρύτερο πολιτιστικό κλίμα στην πατρίδα μας εκείνη την δεκαετία ήταν ενεργό, ενώ παρουσιάζονται και νέοι θεατρικοί συγγραφείς, παράλληλα ο Ν.Ε.Κ θριαμβεύει στο φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου. Ταινίες του Παντελή Βούλγαρη, του Θεοδώρου Αγγελοπούλου της Τώνιας Μαρκετάκη κ.α αντιπαρατίθενται ως φιλμικές ιδιάζουσες γλώσσες καθώς και ως περιεχόμε...

Οι συνένοχοι και συναυτουργοί της Τουρκίας

  Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά. « Το τα αδύνατα διώκειν μανικόν· αδύνατον δε το τους φαύλους μη τοιαύτά τινα ποιείν » , δηλαδή  « Το να επιδιώκεις πράγματα που είναι αδύνατα είναι τρελό· και είναι αδύνατο οι φαύλοι να μην κάνουν κάτι τέτοιο » ,   Μάρκος Αυρήλιος.  ΟΙ ΔΟΛΙΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΝΙΣΣΑ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΤΑΜΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ,  ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΡΑΠΑΙΝΙΔΑ  ή ΠΑΛΛΑΚΙΔΑ  ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΗ ΤΟΥΡΚΙΑ. ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΑΡΚΑ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΚΑΙ Ο ΝΕΟΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΠΟΥ; ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΩΣ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥ ΤΣΙΦΛΙΚΙ. ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΝΕΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΜΙΑ  ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΜΑΣ ΝΗΣΙΑ ΜΕ ΕΠΙΘΕΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.  ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΑΙΘΕΡΕΣ ΚΑΙ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΠΡΟ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΣΤΑΣΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ  ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ  ΕΤΣΕΒΙΤ ΤΟ 1974 ,  ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ  ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΛΟΚΛΗ Ρ Η  κλπ ,  κλπ   . ΣΕ ΚΑΤΑΠΑΤΗΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΩΜΑΤΑ ΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΡΑΣΟ...