Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κάστρα, φως, θάλασσα - Ναύπακτος


Αποτέλεσμα εικόνας

Ναύπακτος η γραφική δίπλα στην θάλασσα πόλη της Αιτωλοακαρνανίας που διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτο το παραδοσιακό χρώμα της. Διατηρητέα κτίρια, πλακόστρωμενα σοκάκια, αλλά και το βενετσιάνικο κάστρο με το μεσαιωνικό λιμάνι  συνθέτουν με  ένα γοητευτικό σύνολο και μια καθ' όλα ρομαντική ατμόσφαιρα. Στα διάσπαρτα μνημεία της αποτυπώνεται η πολυτάραχη ιστορία της ενώ τα τείχη της που κατηφορίζουν μέχρι τον Κορινθιακό κόλπο σε αρκετές περιπτώσεις έχουν ενσωματωθεί σε νεότερα κτίρια. Αξίζει να επισκεφθείτε τα εξής:                                                                                                             
1. Ένα άλλα όχι και μοναδικό σήμα κατατεθέν της Ναυπάκτου είναι το μεσαιωνικό της λιμάνι, που είναι η καρδιά της πόλης, που είναι γεμάτη ζωή και χρώμα. Το σκηνικό το ολοκληρώνουν, οι πολύχρωμες βάρκες και τα καΐκια.
2. Το άγαλμα του Ανεμογιάννη, ενός ναύτη που έδωσε τη ζωή του σε μια αποστολή αυτοκτονίας το 1821 και που βρίσκεται στο δυτικό βραχίονα του λιμανιού.
3. Το κάστρο της Ναυπάκτου ή «Κάστρο της Ρούμελης», όπως ονομαζόταν στέκει επιβλητικά πάνω από την πόλη. Αποτελεί ένα από τα πιο πλέον καλοδιατηρημένα παραδείγματα φρουριακής αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα και η θέα από εκεί είναι απλά υπέροχη. Είναι χτισμένο τον 15ο αιώνα και εξακολουθεί να στέκει άγρυπνος φρουρός της πόλης.
4. Το ρολόι της Ναυπάκτου, κατασκευής του 1914, που στέκει σε περίοπτη θέση θυμίζοντας την ώρα σε κατοίκους και επισκέπτες.
5. Και βεβαίως ένα περπάτημα στην παλιά πόλη, πάνω στα πλακόστρωτα δρομάκια με τα χαμηλά σπίτια και τους κήπους. Ζώντας μια ιστορική αναδρομή της πόλης μέσα από τις επισκέψεις στην εντυπωσιακή Σιδερόπορτα, στο χαμάμ, στο Βεζύρ τζαμί και στην οικία του Τζαβέλα.



6. Και συνεχίζουμε κάνοντας μια βόλτα στο Στενοπάζαρο. Ένα πλακόστρωτο σοκάκι με διώροφα παραδοσιακά κτίρια που σφύζει από χρώμα και ζωή και αρώματα, με προσεγμένα μαγαζιά και την επιβλητική πέτρινη βρύση στη βάση του μεγάλου πλατάνου κοντά στην εκκλησία του Αγίου Δημητρίου.
7. Ο Πύργος Μπότσαρη που χρονολογείται από τον 15ο αιώνα και κατασκευάστηκε από τους Βενετούς και που είχε χρησιμοποιηθεί ως κατοικία των κατακτητών της πόλης. Ο Πύργος σήμερα είναι ιδιοκτησία του ιδρύματος Δημητρίου και Αίγλης Μπότσαρη και στεγάζει στους χώρους του μόνιμη έκθεση για τη Ναυμαχία της Ναύπακτου.
8. Παράληψη η μη επίσκεψη στο μουσείο «Ιερού Αγώνος 1821» Ν. Φαρμάκη, όπου υπάρχουν εκθέματα από την ιδιωτική συλλογή του Φαρμάκη που αναφέρονται στην επανάσταση του 1821 αλλά και στον πόλεμο του ’40 (σπάθες και πιστόλια του ’21, έγγραφα, φωτογραφίες και σπάνιο υλικό από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο).














Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ψάρια της Κάρλας

Η Κάρλα πριν την αποξήρανσή της, αποτελούσε ένα πολύ σημαντικό υγρότοπο, ο οποίος φιλοξενούσε μια μεγάλη ποικιλία από ανθρώπινες δραστηριότητες. Η Κάρλα με τα άφθονα ψάρια της, υπήρξε ο χώρος όπου αναπτύχθηκε ένας μοναδικός τρόπος ζωής των ανθρώπων που επί αιώνες ψάρευαν στα νερά της. Οι Καναλιώτες, κυρίως, ψαράδες αποτελούσαν μια οργανωμένη κοινωνία ψαράδων που διαιώνισαν αυτόν τον τρόπο ζωής, από πατέρα σε γιο, ως την αποξήρανση της λίμνης το 1962. Η λίμνη διέθετε τρεις ιχθυόσκαλες. Η μεγαλύτερη ονομάζονταν αποβάθρα και βρίσκονταν στην Πέτρα. Στην αποβάθρα γίνονταν η διακίνηση των ψαριών, τα οποία έφταναν ως και δεκαπέντε τόνους τη μέρα. Η δεύτερη ιχθυόσκαλα ονομάζονταν Αερανή και βρίσκονταν κοντά στον Άγιο Νικόλαο και η τρίτη, που ονομάζονταν παλαιόσκαλα, βρίσκονταν ανάμεσα στα Κανάλια και το Καλαμάκι. Στη σκάλα συγκεντρώνονταν κάθε πρωί μικροπωλητές και έμποροι απ’όλη τη Θεσσαλία για να συμμετέχουν στην πώληση των ψαριών. Τα περιζήτητα ψάρια της λίμνης πωλούνταν και στο π...

Νέος Ελληνικός κινηματογράφος "Η γλυκεία συμμορία"

«Όποιος ενώνεται με άλλον για να διαπράξει   κακούργημα (συμμορία) τιμωρείται με φυλάκιση    τουλάχιστον έξι μηνών.» (Άρθρο 187 παρ. 3 Ποινικού Κώδικα).   Βλέποντας κάποιος την ταινία «η γλυκεία συμμορία» δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει σε αυτήν στοιχεία του νέου ελληνικού κινηματογράφου (Ν.Ε.Κ). Στοιχεία που οι πρώτοι σκηνοθέτες του είδους (στοιχειώδεις γνώσεις τεχνικής, ιστορίας, αισθητικής), τα έχουν πάρει από μια ιδιωτική σχολή, αυτήν του Λυκούργου Σταυράκου. Βέβαια δεν υπερτιμάτε ο ρόλος αυτής της σχολής, μια και οι μαθητές της συνέχισαν μετά αλλού, πλην όμως ήταν μια σχετικά καλή αφετηρία για την δεκαετία του 70. Το ευρύτερο πολιτιστικό κλίμα στην πατρίδα μας εκείνη την δεκαετία ήταν ενεργό, ενώ παρουσιάζονται και νέοι θεατρικοί συγγραφείς, παράλληλα ο Ν.Ε.Κ θριαμβεύει στο φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου. Ταινίες του Παντελή Βούλγαρη, του Θεοδώρου Αγγελοπούλου της Τώνιας Μαρκετάκη κ.α αντιπαρατίθενται ως φιλμικές ιδιάζουσες γλώσσες καθώς και ως περιεχόμε...

Οι συνένοχοι και συναυτουργοί της Τουρκίας

  Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά. « Το τα αδύνατα διώκειν μανικόν· αδύνατον δε το τους φαύλους μη τοιαύτά τινα ποιείν » , δηλαδή  « Το να επιδιώκεις πράγματα που είναι αδύνατα είναι τρελό· και είναι αδύνατο οι φαύλοι να μην κάνουν κάτι τέτοιο » ,   Μάρκος Αυρήλιος.  ΟΙ ΔΟΛΙΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΝΙΣΣΑ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΤΑΜΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ,  ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΡΑΠΑΙΝΙΔΑ  ή ΠΑΛΛΑΚΙΔΑ  ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΗ ΤΟΥΡΚΙΑ. ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΑΡΚΑ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΚΑΙ Ο ΝΕΟΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΠΟΥ; ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΩΣ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥ ΤΣΙΦΛΙΚΙ. ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΝΕΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΜΙΑ  ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΜΑΣ ΝΗΣΙΑ ΜΕ ΕΠΙΘΕΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.  ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΑΙΘΕΡΕΣ ΚΑΙ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΠΡΟ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΣΤΑΣΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ  ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ  ΕΤΣΕΒΙΤ ΤΟ 1974 ,  ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ  ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΛΟΚΛΗ Ρ Η  κλπ ,  κλπ   . ΣΕ ΚΑΤΑΠΑΤΗΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΩΜΑΤΑ ΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΡΑΣΟ...