Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κέντρο Ελληνοαρμενικών Μελετών (ΚΕΑΜ)

Παρασκευή, 12 Ιούνιος 2015 13:41

Κέντρο Ελληνοαρμενικών Μελετών (ΚΕΑΜ)



Γιώργος Βενετσάνος: Ελλάδα χριστουγεννιάτικη, η χαρά των καλοφαγάδων

Με το ούτι, με το παραμύθι και με την φοβερή πραγματικότητα, σε ένα σύμπλεγμα ανατολίτικης ρωμέϊκης  και ποντιακής μουσικής, ανάμεικτο με αναμνήσεις, που περνούσαν μέσα από τις νότες και τις αφηγήσεις, από την Κωνσταντινούπολη, τον Πόντο, την Αρμενία, την ελληνική Ερυθραία και την Κύπρο, περιοχές όπου Έλληνες και Αρμένιοι ζήσαμε διπλά, διπλά, αδελφικά και μονοιασμένα, αλλά και εκεί όπου βίωσαν οι παππούδες μας ή οι πατεράδες μας τον δικό τους Γολγοθά, αυτόν των διώξεων και σφαγών, πρώτα των Οθωμανών και μετά των κεμαλιστών, με το 1.500.000 Αρμένιους και 500.000 Πόντιους νεκρούς, εκτοπισμένους, εξανδραποδισμένους.
Η εκδήλωση έγινε στο "στέκι του δρόμου της αριστεράς" στον κεραμικό από το κέντρο Ελληνοαρμενικών Μελετών (ΚΕΑΜ), σε μια προσπάθεια να στηριχτεί η έκδοση του βιβλίου – ντοκουμέντο Κωνσταντινούπολη 1915.
Ποιο είναι όμως το ΚΕΑΜ; Πρόκειται για μια πρωτοβουλία ευάριθμων Ελληνοαρμενίων και Ελλήνων που στοχεύει στην προώθηση της πολιτιστικής προσέγγισης του Ελληνισμού με τον Αρμενισμό.
Ο τίτλος της εκδήλωσης ήταν «8 παραμύθια, 8 τραγούδια και μια προσευχή», αλλά το νόημα ήταν συμμετέχουμε, γιατί σημασία δεν έχει να δόσεις χρήματα για κάτι, αλλά να το αισθανθείς δικό σου, να το αγκαλιάσεις, να παλέψεις για αυτό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το βιβλίο με τα γεγονότα του 1915, μέσα από τα μάτια και τις εμπειρίες Αμερικάνου διπλωμάτη στην Κωνσταντινούπολη.
Οι πολίτες που συμμετείχαν στην εκδήλωση, έζησαν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα, η οποία τονωνόταν σε όλη την διάρκεια της εκδήλωσης, μέχρι που κατέληξε σε ένα απαλό γλέντι, κάτω από την μουσική υπόκρουση του Μικ Μπογοσιάν, που τα δάχτυλα του κεντούσαν μουσικές νότες πάνω στο ούτι, ανακουφίζοντας ψύχη και  καρδιά.
Ο εκπρόσωπος του ΚΕΑΜ άνοιξε την εκδήλωση και αναφέρθηκε στο ιστορικό ακολούθησε μια μικρή εισήγηση από το υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων  σχετικά με το περιεχόμενο και το πρόγραμμα της εκδήλωσης και ακολούθησε το καλλιτεχνικό πρόγραμμα ευγενική προσφορά των Χαϊκ Καζαρτζιάν (ηθοποιία), Σουζάνα Τερ Σαχακιάν (τραγούδι), Ελένη και Μίμα Κασσεσιάν (αφήγηση), Μπογοσιάν (μουσική), όλοι τους προσφερθέντες αφιλόκερδος. Επίσης οι οργανωτές μου ζήτησαν να μεταφέρω δημόσια ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους φίλους του ΚΕΑΜ που στήριξαν την προσπάθεια, καθώς και στο "στέκι του δρόμου της αριστεράς", που φιλοξένησε την εκδήλωση.


  •  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ψάρια της Κάρλας

Η Κάρλα πριν την αποξήρανσή της, αποτελούσε ένα πολύ σημαντικό υγρότοπο, ο οποίος φιλοξενούσε μια μεγάλη ποικιλία από ανθρώπινες δραστηριότητες. Η Κάρλα με τα άφθονα ψάρια της, υπήρξε ο χώρος όπου αναπτύχθηκε ένας μοναδικός τρόπος ζωής των ανθρώπων που επί αιώνες ψάρευαν στα νερά της. Οι Καναλιώτες, κυρίως, ψαράδες αποτελούσαν μια οργανωμένη κοινωνία ψαράδων που διαιώνισαν αυτόν τον τρόπο ζωής, από πατέρα σε γιο, ως την αποξήρανση της λίμνης το 1962. Η λίμνη διέθετε τρεις ιχθυόσκαλες. Η μεγαλύτερη ονομάζονταν αποβάθρα και βρίσκονταν στην Πέτρα. Στην αποβάθρα γίνονταν η διακίνηση των ψαριών, τα οποία έφταναν ως και δεκαπέντε τόνους τη μέρα. Η δεύτερη ιχθυόσκαλα ονομάζονταν Αερανή και βρίσκονταν κοντά στον Άγιο Νικόλαο και η τρίτη, που ονομάζονταν παλαιόσκαλα, βρίσκονταν ανάμεσα στα Κανάλια και το Καλαμάκι. Στη σκάλα συγκεντρώνονταν κάθε πρωί μικροπωλητές και έμποροι απ’όλη τη Θεσσαλία για να συμμετέχουν στην πώληση των ψαριών. Τα περιζήτητα ψάρια της λίμνης πωλούνταν και στο π...

Νέος Ελληνικός κινηματογράφος "Η γλυκεία συμμορία"

«Όποιος ενώνεται με άλλον για να διαπράξει   κακούργημα (συμμορία) τιμωρείται με φυλάκιση    τουλάχιστον έξι μηνών.» (Άρθρο 187 παρ. 3 Ποινικού Κώδικα).   Βλέποντας κάποιος την ταινία «η γλυκεία συμμορία» δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει σε αυτήν στοιχεία του νέου ελληνικού κινηματογράφου (Ν.Ε.Κ). Στοιχεία που οι πρώτοι σκηνοθέτες του είδους (στοιχειώδεις γνώσεις τεχνικής, ιστορίας, αισθητικής), τα έχουν πάρει από μια ιδιωτική σχολή, αυτήν του Λυκούργου Σταυράκου. Βέβαια δεν υπερτιμάτε ο ρόλος αυτής της σχολής, μια και οι μαθητές της συνέχισαν μετά αλλού, πλην όμως ήταν μια σχετικά καλή αφετηρία για την δεκαετία του 70. Το ευρύτερο πολιτιστικό κλίμα στην πατρίδα μας εκείνη την δεκαετία ήταν ενεργό, ενώ παρουσιάζονται και νέοι θεατρικοί συγγραφείς, παράλληλα ο Ν.Ε.Κ θριαμβεύει στο φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου. Ταινίες του Παντελή Βούλγαρη, του Θεοδώρου Αγγελοπούλου της Τώνιας Μαρκετάκη κ.α αντιπαρατίθενται ως φιλμικές ιδιάζουσες γλώσσες καθώς και ως περιεχόμε...

Οι συνένοχοι και συναυτουργοί της Τουρκίας

  Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά. « Το τα αδύνατα διώκειν μανικόν· αδύνατον δε το τους φαύλους μη τοιαύτά τινα ποιείν » , δηλαδή  « Το να επιδιώκεις πράγματα που είναι αδύνατα είναι τρελό· και είναι αδύνατο οι φαύλοι να μην κάνουν κάτι τέτοιο » ,   Μάρκος Αυρήλιος.  ΟΙ ΔΟΛΙΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΝΙΣΣΑ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΤΑΜΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ,  ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΡΑΠΑΙΝΙΔΑ  ή ΠΑΛΛΑΚΙΔΑ  ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΗ ΤΟΥΡΚΙΑ. ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΑΡΚΑ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΚΑΙ Ο ΝΕΟΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΠΟΥ; ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΩΣ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥ ΤΣΙΦΛΙΚΙ. ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΝΕΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΜΙΑ  ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΜΑΣ ΝΗΣΙΑ ΜΕ ΕΠΙΘΕΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.  ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΑΙΘΕΡΕΣ ΚΑΙ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΠΡΟ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΣΤΑΣΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ  ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ  ΕΤΣΕΒΙΤ ΤΟ 1974 ,  ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ  ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΛΟΚΛΗ Ρ Η  κλπ ,  κλπ   . ΣΕ ΚΑΤΑΠΑΤΗΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΩΜΑΤΑ ΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΡΑΣΟ...