Παρασκευή, 02 Οκτώβριος 2015 12:19
Κουδούνισματα
Μισός αιώνας περίπου χρειάστηκε για να ακουστεί το κουδούνι στο ελληνικού Γυμνασίου – Λυκείου της Ίμβρου, ένα όνειρο που διαρκούσε για δυο γενιές γίνεται πραγματικότητα. Το εγκαταλελειμμένο και αφημένο στα καιρικά φαινόμενα κτίριο του λυκείου πήρε σάρκα και οστά χάρη στις προσπάθειες των ξενιτεμένων Ιμβρίων. Το κτίριο του σχολείου στο χωριό Αγρίδια που θα στέγασή τα ελληνοπούλα της νήσου ανακαινίστηκε και ανοικοδομήθηκε στην κυριολεξία από τα θεμέλιά του, χάρη στις πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, της Ομογένειας και κυρίως των συλλόγων των Ιμβρίων από Αθήνα και Θεσσαλονίκη και παράλληλα απέκτησε ζωή από νησιώτες που γύρισαν πίσω μαζί με τα παιδιά τους, τα οποία πλέον μπορούν να έχουν μια πλήρη εκπαίδευση από Έλληνες δασκάλους μέσα σε έδαφος που ανήκει στο Τούρκικο κράτος, ένα δείγμα του πως πρέπει να λειτουργούμε στα Βαλκάνια, με ειρήνη, αδελφοσύνη, αλληλοκατανόηση, λύνοντας ακόμη και προβλήματα που μερικά χρόνια πριν φαινόντουσαν άλυτα.
Η λειτουργία του ελληνικού Γυμνασίου - Λυκείου είχε απαγορευτεί από το τούρκικο κράτος το έτος 1964, όταν για άλλη μια φορά στην μακρά γειτονιά μας είχαμε αρπαχτεί με αφορμή το Κυπριακό και οι τουρκικές Αρχές είχαν βάλει σε εφαρμογή το λεγόμενο «Εριτμέ Προγκραμί»,που ήταν ένα σχέδιο διάλυσης της ελληνικής κοινότητας της Ίμβρου και της Τενέδου που τότε ήταν ακμάζουσα. Οι Τούρκοι με αυτό το πρόγραμμα εξανδραποδισμού κατάσχεσαν τα χωράφια των Ελλήνων, έφτιαξαν ανοικτές αγροτικές φυλακές και προχώρησαν εκτός όλων των ανώτερο και στην απαγόρευση της ελληνικής Παιδείας, με τα γνωστά αποτελέσματα που γνωρίζαμε τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Όμως οι Ίμβριοι δεν ξεχάσαν την ιδιαίτερη πατρίδα τους και σε πείσμα όλων, βάλθηκαν από τα αποκαΐδια να ξανά στήσουν όρθια στο νησί τους την κατεστραμμένη μεν, άλλα όχι λησμονημένη παιδεία τους. Ήδη από την δεκαετία του 1990 ξεκίνησαν δειλά στην αρχή άλλα με πείσμα και με σθένος να επιστρέφουν στην πατρίδα τους, διεκδικώντας αυτό που τούς άνηκε και τούς το είχαν αφαιρέσει με το έτσι θέλω, δηλαδή το αυτονόητο, ισονομία και ισοπολιτεία. Αποτέλεσμα αυτού του πείσματος είναι το Σεπτέμβρη του 2013 στους Aγ. Θεοδώρους να ακουστεί το κουδούνι του ανακαινισμένου δημοτικού σχολείου. Ο πρώτος στόχος τής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είχε γίνει πραγματικότητα.
Το 2014 ιδρύεται ο "εκπαιδευτικός και πολιτιστικός σύλλογος Ίμβρου", κύριος σκοπός του η πλήρης ανάπτυξη και λειτουργία των ελληνικών μειονοτικών χωριών της Ίμβρου στόχος το άνοιγμα γυμνάσιου και λυκείου, που τελικά γίνεται πραγματικότητα χάρη στις προσπάθειες τής ομογένειας, φορέων του πατριαρχείου και πολίτικων δυνάμεων από την Ελλάδα.
Έτσι στις 30 Σεπτέμβρη 2015 αναμενόταν να ανοίξει διάπλατα τις πόρτες του στο χωρίο Αγρίδια το ελληνικό γυμνάσιο- λύκειο.
Αυτή η εκπαιδευτική υποδομή γίνεται η δημιουργός αιτία (μαζί με την οικονομική κρίση στην πατρίδα μας) για να επιστρέψουν αρκετοί Ίμβριοι και να εγκατασταθούν στα χώματα που τούς γέννησαν, ζώντας σε αγαστή συνεργασία με τούς υπολοίπους κατοίκους του νησιού. Ήδη ολοκληρώθηκε η διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την Ελλάδα, και ο διορισμός του λυκειάρχη από τις τουρκικές Αρχές, οι οποίοι θα στελεχώσουν το ελληνικό Γυμνάσιο - Λύκειο της νήσου Ίμβρου του οποίου η επαναλειτουργία ακολουθεί όπως είπαμε ανώτερο αυτή του Δημοτικού, ολοκληρώνοντας έτσι όλους τούς κύκλους των βαθμίδων της εκπαίδευσης στην Ίμβρο μετά από 50 χρόνια νεκρικής σιγής, αλλά και άσβεστης ελπίδας που κατόρθωσε τελικά να την αναστήσει, επαναλειτουργώντας τελικά ελληνικά σχολεία στην Ίμβρο μετά από μισό αιώνα, με μαθητές και γονείς που στη συντριπτική πλειοψηφία τους παλιννοστούν από την Ελλάδα. Ηθικό δίδαγμα, όταν οι λαοί θέλουν και υπάρχει καλή θέληση και από την μια και από την άλλη πλευρά τίποτε δεν είναι άλυτο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου